Základní škola Brno,

nám. Míru 3

Výchova ke zdraví 9.A

Vyučující: Denisa Jirůšková

V případě, že žák chybí na hodinu, ve které se píše test, bude ho psát ihned v hodině následující.

UČIVO NA SAMOSTUDIUM:

 

V TÝDNU OD 11. 5. - 15.5.

- VkZ patří mezi výchovy a úkoly jsou dobrovolné

- kdo má zájem o jedničku, podívá se na film ,,Náš vůdce" (někdy je překládám jako Vlna - Die Welle) a opět mi pošle krátký názor

 

V TÝDNU OD 4. 5. - 8.5.

- VkZ patří mezi výchovy a úkoly jsou dobrovolné

 

V TÝDNU OD 27. 4. - 1.5.

- děkuji všem, kteří mi poslali názor na film ,,Zkažená mládež", byla Vás většina, takže jsem moc ráda, že Vás film zaujal

- jelikož jste si všichni na to udělali nějaký obrázek, chtěla bych, abyste se na to podívali i z jiného úhlu pohledu

- na youtube najdete sedmidílný seriál ,,Život poté", kde je zobrazená situace z pohledu jiných účastníků - spolužačky, učitelky, otce Josefa, atd. - vyberte si jeden příběh (samozřejmě můžete i více) a opět mi napište email, koho jste si vybrali a proč a jestli situaci hodnotíte stejně, jako před tím  

 

V TÝDNU OD 20. 4. - 24.4.

- téma pro tento týden - ŠIKANA

- podívejte se na film ,,Zkažená mládež" - na youtube, podle skutečné události z Estonska

- myslím, že nikoho z Vás tento film nenechá klidným, takže mi pošlete do emailu Váš názor - stačí ve zkratce, co to ve Vás zanechalo

 

V TÝDNU OD 14. 4. - 17.4.

- vypracujte otázky zadané v minulém týdnu na téma STRES do pátku 17.4. - ještě povinné!

- téma pro tento týden jsou TĚŽKÉ ŽIVOTNÍ SITUACE

1. Co jsou to těžké životní situace? Vypiš alespoň 5 situací.

2. Setkal ses někdy s takovou situací? 

3. Jak se vypořádat s takovou situací?

- jelikož se tento předmět též řadí mezi výchovy, úkoly na další týdny jsou dobrovolné - kdo chce jedničku, vypracuje otázky a pošle mi na email

 

 

V TÝDNU OD 6. 4. - 10. 4.

- téma pro tento týden je STRES - jelikož bychom si v hodině o stresu spíše povídali a zkoušeli různá relaxační cvičení, jak se stresu zbavit, nepřichystala jsem Vám zápis, ale opět Vás poprosím o vyhledání informací na internetu a vypracování otázek.

1. Co je to stres? Napiš charakteristiku.

2. Jaký je rozdíl mezi eustresem a distresem?

3. Jak se chová člověk, který je ve stresu?

4. Jaké jsou fyzické reakce těla při stresu?

5. Jaké závažné onemocnění může stres způsobit?

6. Jak se zbavit stresu?

7. Napiš 5 konkrétních situací, které jsou pro Tebe (žáka 9. třídy) stresující.

- vypracované otázky mi opět pošlete na můj email - denisa.jiruskova@seznam.cz do pátku 17.4. - vzhledem k Velikonočním prázdninám máte prodloužený termín odevzdání

 

V TÝDNU OD 30. 3. - 3. 4.

- myslím, že o tvrdých drogách jste se díky dokumentu dozvědeli potřebné informace, po návratu do školy se o tom ještě pobavíme

- téma pro tento tento týden je ALKOHOLISMUS - na youtube je opět spousta dokumentů, kdo má zájem, může se podívat

- vypracujte pomocí internetu charakteristiku člověka závislého na alkoholu:

1. Proč lidé požívají alkoholické nápoje (při jakým příležitostech)?

2. Kdo je považován za alkoholika?

3. Jaká jsou stádia alkoholismu?

4. Jaké vypadají abstinenční příznaky?

5. Jaké jsou důsledky alkoholismu ve společnosti? 

6. Jaká jsou zdravotní rizika alkoholismu?

7. Jak se alkoholismus léčí?

- vypracované otázky mi opět pošlete na můj email - denisa.jiruskova@seznam.cz do pátku 3.4. 

 

V TÝDNU OD 23. 3. - 27. 3.

- zhlédněte další dokument  ,, Katka 2009" - český, na youtube 

- do pátku 27.3. poslat vlastní názor (může být napsaný v sešitě a vyfocený) na můj email - denisa.jiruskova@seznam.cz - rozsah na stránku A5/půl strany A4 + zjistit nejnovější informace o hlavní aktérce filmu (Katka Bradáčová) - jestli je stále naživu, kde žije, zdali stále užívá drogy, co je s její dcerou, jak se změnila, ...

UPOZORŇUJI, ŽE VAŠE NÁZORY JSOU HODNOCENY ZNÁMKOU DO ŽK, KDO NEODEVZDÁ MÁ ZA 5

 

V TÝDNU OD 16. 3. - 20. 3.

- dokument ,,Děti ze stanice Leningradská" - na youtube, pouze v ruštině s českými titulkami

- do pátku 20.3. poslat vlastní názor (může být napsaný v sešitě a vyfocený) na můj email - denisa.jiruskova@seznam.cz - rozsah alespoň půl stránky A5 a odpovědi na otázky:

1. Bylo mi těch dětí líto?

2. Proč nejsou děti v dětských domovech?

3. Která scéna pro mě byla nejhorší?

4. Sledovaly se mi v těchto situacích hůře děti, než kdyby se jednalo o dospělé?

5. Co si z toho odnáším/jak mě to poznamenalo/čeho si teď budu více vážit?

 

V TÝDNU OD 11. 3. - 13. 3.

Kdo neviděl ve škole, podívá se na dokument ,,Děti ze stanice Leningradská" - na youtube, pouze v ruštině s českými titulkami