Základní škola Brno,

nám. Míru 3

Francouzský jazyk 7.A

 

SAMOSTUDIUM Z DŮVODU KARANTÉNY

 

 

 Bonjour à tous mes francophones

 

Dobrovolný úkol za odměnu ;)

 

1/Poslechněte si píseń od Edith Piaf přezpívanou ZAZ. 

https://www.youtube.com/watch?v=6A_lOwSnS8c

 

2/ I když všemu nerozumíte, pokuste se podle poslechu doplnit některá slova do textu písně:

/Files/pesinovaveronika/la-vie-en-rose-interpretee-par-zaz.doc

 

3/ Zkontrolujte text písně podle původní verze Edith Piaf, s titulky a anglckým překladem: 

https://www.youtube.com/watch?v=_mEQiVy1q78

 

BONNES VACANCES!

VP

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

 

 

ÚKOLY NA 15. - 19.6

Bonjour tout le monde!

 

1/ Vypracujte úkoly zde:  /Files/pesinovaveronika/FJ_7A_barva a skola.docx

2/ Zapište si podle následujícího videa recept na palačinky ve fj do sešitu FR

 https://www.youtube.com/watch?v=TQYClmtnRRg                               Příští rok si je připravíme na svátek La Chandeleur :)

 

Passez une agréable semaine! 

VP

____________________________________________________________________________________________________________________________________

Milí žáci ze 7A, 

děkuji Vám všem, kteří jste se vyrovnali s náročným novým učivem a bravurně zopakovali již osvojené. Bravo! Chapeau!

Nepředpokládám, že nové učivo budete ovládat aktivně, ale ocením, když budete mít o něm povědomí. Důležité je, že jste zůstali v kontaktu s tímto krásným jazykem - francouzštinou. 

 

Při závěrečném hodnocení budou hrát hlavní roli známky do 10.3, dále Vaše aktivní účast ve výuce na dálku a vysledky z ní. V případě nerozhodné známky budu přihlížet ke známce z pololetí. 

Srdčně Vás všechny zdravím, přeji krásné prázdniny plné dobrodružství a těším se na naše další setkávání.

VP

 

********************************************************************************************************************************************************************************************************************

 

 

ÚKOLY NA 8. - 13.6

Bonjour tout le monde!

 

1/ Opakujte věty po mluvčím z videa: 

https://www.youtube.com/watch?v=fq_4V-Ia1z0

2/ Práce se slovníkem: Vypište si všechna neznámá podstatná jména do slovníčku Vocabulaire, najděte jejich český ekvivalent ve slovníku a výrazy se naučte. 

3/ Nová, naučená,  slova použijte ve větách. Věty pište do sešitu FR. 

4/ Najděte ve videu sloveso: scházet dolů (po schodišti) / = jít  dolů/   - je nepravidelné, najděte si na internetu jeho časování  - vypište do sešitu Grammaire a naučte se ho

5/ Najděte ve videu sloveso : stoupat nahoru (po schodišti)  /= jít nahoru/  - je pravidelné, zapište do Vocabulaire 

6/ Opakujte po rodilé mluvčí: https://www.youtube.com/watch?v=pb8ePi6wEgE

 

 

 

Bonne semaine!

VP

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

ÚKOLY NA 1. - 5.6

BONJOUR MES AMIS!

1/ Ke splnění prvního úkolu budete potřebovat pracovní sešit, strana 47, a hrací kostku. Cílem je doplnit text v dolní části stránky.  V prvním sloupci máte písmena (A- F) ke každému písmenu si hoďte kostkou a podle výsledku doplňte z řádku odpovídající francouzský výraz. ***Doplněný text přepište do sešitu FR, přeložte do čj a pošlete mi ho!*** 

 

2/ Na základě následujícího videa si ***zopakujte vyjádření času ve fj. Najděte ve videu a vypište si do Vocabulaire výrazy: ráno, poledne, odpoledne, večer, půlnoc.*** 

https://www.youtube.com/watch?v=Q9u6UaOvjMU

 

3/ A nyní zakreslete hodiny dle textu a vlepte do sešitu FR. /Files/pesinovaveronika/quelle-heure-estil-feuille-7A 8A 9A.doc

BONNE SEMAINE A VOUS TOUS!

VP

 

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________ÚKOLY NA 18. - 22.5

 

BONJOUR!

Pojďme se naučit vyjádření času s těmito videi: 

***Zhlédněte: 

https://www.youtube.com/watch?v=hz2gOqBF_kI

 

***Zhlédněte další video a udělejte si z něj zápis do sešitu GRAMMAIRE Fr:

https://www.youtube.com/watch?v=1zYIOBs6-TY

 

*** (S použitím slovníku - je-li třeba) najděte ve videu a vypište si do sešitu Vocabulaire:

Kolik je hodin? Je sedm hodin. Kolik je hodin? Je 6:30. Kolik je hodin? Je 7:45. Je sedm hodin nebo deset hodin? Je šest hodin nebo půl sedmé?

https://www.youtube.com/watch?v=SlDKaCdTKmw

 

 ---Splněné úkoly vyfoťte a pošlete mi je k opravě a hodnocení. 

 

BONNE SEMAINE A VOUS!

vp

 

 

 

 

 

 

 

 

ÚKOLY NA 18. - 22.5

 

BONJOUR A TOUS ET A TOUTES!

 

 - Zhlédněte video a vypište do sešitu všechny sporty, které jsou ve videu zmíněny. Které další koníčky (činnosti) jsou zmíněny? https://www.youtube.com/watch?v=S7sr-nnwY4A

 - Opakování od začátku roku ( aneb hlavně nezapomenout základy)  - Vyplňte pracovní list zde:  /Files/pesinovaveronika/Révision 7A_Sept.docx

 

Oba splněné úkoly mi pošlete k opravě!

 

PASSEZ UNE BONNE SEMAINE!

VP

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

ÚKOLY NA 11. - 15.5

 

Bonjour! 

 - Zhlédněte toto video  a vypište si do sešitu alespoň 4 věty (výrazy, fráze), které dotázaní považují za důležité při cestování po Francii. Můžete použít slovník.

https://www.youtube.com/watch?v=ACGDaw_kYKM

Zápis i s překladem těchto vět do čj vyfoťte a pošlete!

 

- Lekce 6 : Les jours de la semaine Příručka strana 31 - vypište si dny týdne do Vocabulaire  a naučte se je s tímto videem:

https://www.youtube.com/watch?v=FswiVDy2KK4

 - Procvičení: pracovní sešit str. 42/1   Určete vrai  x   faux (pravdivé x nepravdivé tvrzení) podle textu. Používejte slovník, pokud je potřeba. Řešení mi pošlete.  

Passez une bonne semaine!

VP

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

ÚKOLY NA 4.5- 7.5

Bonjour tout le monde! 

Úspěšně jste se dostali samostudiem na konec lekce 5. Félicitation! Udělejte si závěrečný test na straně 39 v pracovním sešitě. Až bude hotovo, zkontrolujte podle klíče (také v pracovním sešitě) na straně 93. A potom si sami ohodnoťte závěrečný test s d'Artagnanem na str. 39 dole. Výsledek mi pošlete ve zprávě! A opravdu to udělejte! Sérieusement! 

Zhlédněte toto video: 

https://www.youtube.com/watch?v=INoRYq_bbjw  V druhé části se současně s rozhovory zobrazují titulky. Vyberte si jeden rozhovor a jako vzorový rozhovor popisu cesty si jej přepište do sešitu FR. 

A podle tohoto vzoru mi popište vaši cestu z domova do školy. Popis vyfoťte a pošlete, prosím. 

Bonne semaine!

VP

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

ÚKOLY NA 27. - 30.4

Bonjour mes amis!

Alors, .... z minulých týdnů máte parádní výbavu k tomu, abyste začali popisovat cestu. Tak se ukažte! :)  

Pracovní sešit str. 36/1     Zadání: Přečti si text a zakresli cestu.  Poté napiš dvě další varianty, jak se dostat od šipky až k parku. Používej tykání a rozkazovací způsob, stejně jako v textu (va, tourne, prends ...). 

Pracovní sešit strana 36/3    Napište  krátký dopis kamarádovi. Doplňte chybějící výrazy dle vaší fantazie... můžete přidávat věty, měnit syntax, ale zachovejte rozsah (délku) dopisu. Pomůžou Vám vysvětlivky dole pod čarou. Cvičení přepište do sešitu FJ. 

Splněná cvičení mi nezapomeňte poslat do neděle 16.00!

Bonne journée!

VP

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

       ÚKOLY NA 20.4 - 24.4.

 

    Bonjour à tous et à toutes!

 

     Pokračujeme v tématu město, budovy, orientace v prostoru a popis cesty

    Vyjadřování nám usnadní předložky místa

    - https://www.youtube.com/watch?v=npniUd2M_vI

     Zhlédněte video, najděte francouzské výrazy a udělejte zápis do sešitu Vocabulaire

    Připomenutí: Où est...?   Kde je....? 

     na =   .............................., pod = ........................., před = ..................................  , vedle ......................., za = ..............................

 

     a také najděte, vypište, naučte nebo si připomeňte:  kočka = ......................, koza = ..........................., opice = ............................, pštros = .............................

                                                                                    stůl  = ........................., postel = ..........................  (vše se členem!)

 

  - Trošku se zasněme, že se procházíme po Paříži: 

     Zhlédněte toto video a vypište do sešitu alespoň tři názory dotazovaných lidí na Paříž: 

     https://www.youtube.com/watch?v=bb4zvZdrMz4

  Zápis z Vocabulaire i větičky z videa o Paříži mi pošlete !!! 

   A plus tard! VP

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ÚKOLY NA 14.4 - 17.4

Bonjour mes amis!

 - Opakujte nahlas slovní zásobu k tématu En Ville:  https://www.youtube.com/watch?v=D0DxwPIqCss

Zapište si do slovníčku libovolných deset výrazů z tohoto videa. A tyto výrazy se naučte. 

 

- Zhlédněte toto video: https://www.youtube.com/watch?v=2oB5kR7CH8M  V sešitě gramatiky Grammaire máte zápis ke slovesu Aller + předložka + místo (viz níže).  Doplňte si tento zápis o 5 dalších vět (příkladů) z tohoto videa. 

 

- Pracovní sešit str. 35/2 : Přiřaďte k obrázkům číslici podle výzanamu. Pokud si významem nejste jisti, použijte  slovník nebo příručku. Pořadí přiřazených číslic mi napište do e-mailové zprávy. (Nebo můžete cvičení vyfotit a poslat mi ho, co je pro Vás jednodušší, to udělejte.)

VP

 

ÚKOLY NA 6.a 7.4

BONJOUR TOUT LE MONDE!

 - Oprava testu do sešitu FR.  Nadpis Corrigé du test  - opíšete celou větu, ve které jste udělali chybu. Řešení zde: /Files/pesinovaveronika/Scan 7A_JIT_Corr.pdf

 - Zhlédněte několikrát toto video, a zjistěte z něj, jak se řekne francouzsky: Zabočit vlevo, zabočit vpravo, pokračovat stále rovně, dům (i se členem), kruhový objezd (i se členem), les (i se členem), křižovatka (i se členem), projet lesem, cesta (i se členem) : https://www.youtube.com/watch?v=CguA1ItP_XI     Zapište si tyto výrazy i s českým ekvivalentem do sešitu FR. vyfoťe tento zápis a pošlete mi ho na adresu: vpesinova@seznam.cz

 - Opakujte nahlas výrazy potřebné k popisu cesty po rodilém mluvčím z následujícího videa: https://www.youtube.com/watch?v=OWyzOK0tGYw  

 Joyeuses Pâques!

VP

 

ÚKOLY NA 30.3 - 4.4

 

 BONJOUR MES ELEVES!

 - Příručka str. 27 tabulka Vocabulaire - vypište si neznámá slovíčka z tabulky do slovníčku Vocabulaire a naučte se je. (pomůže Vám i video z předchozího týdne, popř. pro nácvik výslovnovnosti slovník na seznamu.)

 - Naučte se (nebo zopakujte) sloveso bydlet s videem: https://www.youtube.com/watch?v=PAY6zYshu1o

 - Udělejte si zápis do sešitu gramatiky : Sloveso aller a předložkové vyzby  .... opište (můžete i kreslit) , ale netiskněte, nelepte :) 

    Zápis /Files/pesinovaveronika/aller-prepositions_7A.docx

 - a nyní je čas na opakování: Vyplňte tento test a pošlete mi ho na adresu vpesinova@seznam.cz   Test Vám ohodnotím. Bonne chance, alors!

   Test /Files/pesinovaveronika/test 7A_do 44.docx         Děkuji, že jste se ozvali, a dali mi vědět, že první cvičení je příliš těžké. Chápu! Posílám tedy test s vyplněným prvním cvičením a cením si toho, že jste se snažili dát to dohromady ! :)  V každé větě bylo třeba vyplnit sloveso aller v náležitém tvaru (podle zájmena) plus přdložku podle výzamu podstatného jména, ke kterému se pojí ( viz zápis). Podívejte se na vyplněné věty z  prvního cvičení. Dávají Vám teď smysl?        /Files/pesinovaveronika/test 7A_do 4_4.docx

Gardez la forme! Je pense à vous! VP

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ÚKOLY NA 23. - 27.3

 

 - naučte se dopravní prostředky s tímto videem, opakujte slova nahlas, několikrát: https://www.youtube.com/watch?v=nH7ToUS2WuY vypište si tato slovíčka do slovníčku Vocabulaire

  - naučte se budovy a místa ve městě k tématu Ma ville pomocí tohoto videa . https://www.youtube.com/watch?v=3zRAjXA8uJg vypište si do Vocabulaire 7 budov (míst), které ve videu          zazněly a naučte  se je. 

 - zopakujte si téma Jídlo s tímto videem : https://www.youtube.com/watch?v=s63adSjywus , vypište do cvičného sešitu potraviny, které jsou zmiňovány ( i se členem).

 

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

16.3-21.3

 - Příručka k učebnici str. 25  :  -  vypište si do seš. Vocabulaire slovíčka z tabulky "Vocabulaire" a naučte se je. 

                                                   Pokud si nejste jistí výslovností, pusťte si výslovnost z internetového slovníku např. https://slovnik.seznam.cz/preklad/francouzsky_cesky/

 

 -       Zopakujte si časování slovesa Aller (Jít, jet)  s touto písní  https://www.youtube.com/watch?v=D4ktRrWUzCw

 -       Pracovní sešit str. 35/3 : vyplňte tabulku časování sloves aimer, aller, prendre.   Text vlevo od tabulky je vám nápovědou. 

-        Celý text z cvičení 35/3 přeložte do češtiny do sešitu FR.  s použitím slovníku a nová slova (výrazy) si vypište do slovníčku a naučte se   

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

11.3 -13.3
Pracovní sešit str. 31 Vypracuj si test z lekce 4, až ho budeš mít hotový, zkontroluj správnost na str. 93.
Pracovní sešit str. 34/1, 2, 3, 4 - pokud budeš potřebovat, použij slovník (na internetu např.  slovnik.seznam.cz)

 

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

Vyučující: Mgr. Pešinová

 

« Avoir une autre langue, c’est posséder une deuxième âme »   Charlemagne

 

Září

2.9 - 13.9.  Úvod do jazyka

                  Introduction 1, 2, 3; Pozdravy, francouzská abeceda a fonémy, členy a rody podstatných jmen, slovní zásoba: ve městě

                  Učebnice str. 2-4

 

16.9 - 20.9  Introduction 3, 4 ; Věci kolem nás, číslovky 1-20 ,  přivlastňovací zájmena, ma/mon/mes, členy

                   Učebnice str 4-6

                   Test z Introduction 1-4  

Říjen         

23.9 - 4.10       Unité 1, Lekce 1-3 ; Nepravidelní slovesa Být a Mít, Qui est-ce? Que-est ce que c'est? , školní pokyny a základní komunikace ve střídě

                   Učebnice str. 6 - 9

                   Test z Unité 1 L 1- 3

7.10 - 18.10    Unité 1, Lekce 4  ;  Aimer    Základní charakteristika postav učebnice    Tři Mušketýři  Alexandre Dumas , rekapitulace učiva

21.10 - 31.10  Unité 2, Lekce 1  ; Moje rodina       členy        zápor     vyjádření věku   způsoby kladení otázek    jazykové hry na zjištění informací o spolužácích

                   Test z Unité 2, 

 

Listopad         

 

1. - 15.11        Unité 2 L 1, 2 Moje rodina, představení členů rodiny, přivlastňovací zájmena, 

 

15.1 - 30.1       Unité 2 L 3,4  zvířata, věk, měsíce, číslovky 0 - 40 

                     Test Unité 2

 

 

Prosinec

 

2. - 13. 12           Unité 3  L 1,2  Jídlo a nápoje            vouloir, je voudrais   dělivý člen  il y a hrané scénky

                                  Test Jídlo, nápoje, existenciální vazba il y a

16.-20.12            Vánoce ve Francii    přání

 

 

Leden

 

6. - 17.1                Unité 3  L 3 4 opakování unités 1 - 3,  dělivý člen, au restaurant

                           Pololetní písemná práce 14.1

 

20.1 - 30.1             Unité 4 L 1     Mé koníčky a volný čas   sloveso dělat, mluvit, mít/ nemít rád + inf          slovesný zápor

 

Únor

 

3. - 14.2                 Unité 4 L 1, 2    Mé záliby, kultura, sport     

                            časování nepravidelných sloves: vouloir, pouvoir, faire, dire    pravidelných:  regarder, dessiner, écouter, jouer + instrument de musique,+                                 jeux

                                    existenciální vazba  il y a , il n'y a pas

                             Divadlení hra:  Tři mušketýři

                             Test

     

24.-28.2                               Unité 3  Jouer ...jeu    x Jouer ...instrument de musique     Vazby aimer/adorer/détester faire, jouer, pratiquer     Préférences

                                            Tři mušketýři - hraní rolí

 

Březen                             

 

 1. - 13.3                                Unité 5 L 1,2  Présenter sa ville   Prépositions   Se repérer    Monuments a Paris    Dopravní porstředky Číslovky - pokračování

                                             Joe Dassin  Aux Champs-Élysées